نوشته شده توسط : mehdi

اگرچه سيمان پرتلند در کارخانه تست شده و بعد از آن به بازار عرضه مي‌شود. ولي در ساخت و ساز بايد قبل از استفاده، از مرغوبيت آن مطمئن شويم.

کيفيت

آزمايش کيفيت سيمان پرتلند بايد به همان شيوه سيمان‌هاي رزنديل انجام گيرد. رنگ سيمان سفت شده در هواي آزاد بايد به صورت يک دست خاکستري مايل به آبي باشد و لکه‌هاي زرد رنگ نماينگر سيمان پرتلند ضعيف است.

ملاتي که در آب ساخته مي‌شود بايد داراي لبه‌هاي نازک باشد و اگر بعد از 24 ساعت ترک‌هايي را در لبه‌هاي آن مشاهده کرديد، استفاده از آن در محيط هاي مرطوب نامناسب است و در غير اين صورت مي توان به آن اطمينان کرد. اين يک آزمايش بسيار ساده است و اگر قرار است سيمان پرتلند را در زير آب استفاده کنيد حتما بايد آن را انجام دهيد.

عيار

بدون شک سيماني که به خوبي سوزانده و به شيوه‌اي مناسب خرد مي‌شود در هنگام استفاده با ماسه بسيار قوي‌تر است، چرا که هر چه ريزچه‌هاي آن بهتر بتوانند ماسه‌ها را احاطه کنند، توان سفت شدگي سيمان پرتلند هم بيشتر خواهد بود. همچنين سيماني که به خوبي خرد شده بهترين انتخاب براي استفاده است. سيمان‌هايي که به خوبي سوزانده و به شيوه‌اي مناسب خرد شده‌اند بهترين ملات‌هاي ممکن را در اختيار قرار خواهند داد.

اندازه گيري معيار، "درجه عيار سيمان توسط درصدي اندازه گيري مي‌شود که از سرندهايي با تعداد خاصي سوراخ در اينچ مربع رد نمي‌شود." سيماني که از يک سرند با 2500 سوراخ با تنها 5 تا 10 درصد باقيمانده رد مي‌شود، مطمئنا براي هر سازه‌اي مي‌تواند بسيار مناسب باشد.

قدرت

مهمترين آزمايش سيمان مربوط به قدرت آن مي‌باشد. اين مرحله معمولا توسط آزمودن مقاومت کششي سيمان چه به صورت خالص يا به صورت مخلوط با ماسه انجام مي‌پذيرد.

اگرچه ملات سيمان پرتلند معمولا تحت فشار تراکمي قرار مي‌گيرد، مقاومت آن در برابر تراکم بسيار بيشتر از کشش مي‌باشد، تا جايي که سيمان در بسياري از اوقات با کشش‌هاي ضعيف هم شکسته مي‌شود.

به شکل قالب درآوردن، روش آزمايش توان کششي سيمان يا ملات با استفاده از قالبي کردن سيمان يا ملات مي‌باشد و بعد از مدت زماني مشخص، از هم جدا شده و نيروي مورد نياز براي ايجاد شکستگي به دقت اندازه گيري مي‌شود. همانطور که از جانب جامعه مهندسين عمران توصيه شده است.

دستگاه آزمايش

دستگاه‌هاي زيادي براي فروش وجود دارند، که مخصوص آزمودن سيمان ساخته شده‌اند. ساختارهاي بنايي يک دستگاه آزمودن سيمان مي‌تواند توسط يک مکانيک و با هزينه حداقل ساخته شود.

اين دستگاه به اندازه نمونه‌هاي پيشرفته‌تر آن راحت يا دقيق نيست، اما براي استفاده‌هاي عملي تا حد زيادي مناسب است. اين دستگاه اساسا از يک اهرم چوبي همسنگ شده ساخته مي‌شود که 3 متر درازا دارد، بر روي يک پين افقي کار مي‌کند، بين دو ميله پهن قرار داشته که 50 سانتي متر با هم فاصله دارند. بر روي بازوي دراز اين دستگاه يک چرخ دنده‌دار وجود دارد که وزن مشخصي را حمل مي‌کند.

فاصله‌هاي تکيه گاه به فوت و اينچ بر روي سطح اهرم و همچنين تاثير مربوط به هر وزن در هر نقطه‌اي ثبت مي‌شوند. بست نگهدارنده قالب از بازوي کوچک و به فاصله 45 سانتي متر تکيه‌گاه آويزان مي‌شود. بست‌هاي نگهدارنده از جنس چوب هستند و با استفاده از اتصال‌هاي کلويس به ترتيب به بازوي اهرم و صفحه زيرين وصل مي‌شوند. پين از جنس آهن بوده و سوراخ‌هاي پين توسط واشرهاي آهني تقويت شده‌اند.

زماني که به فشارهاي زياد نياز وجود دارد، وزنه‌هاي بيشتر بر روي باز آويزان مي‌شوند. فشارهاي 3000 پوندي با استفاده از اين دستگاه به کار گرفته شده‌اند.

در هنگام اضافه کردن بار بر روي قالب، توصيه مي‌شود که در مورد سيمان پرتلند از 0 شروع شده و با نرخ 180 کيلوگرم در دقيقه افزايش پيدا کند، و همچنين در مورد سيمان و ملات طبيعي از 0 شروع شده و با نرخ 90 کيلوگرم در دقيقه افزايش يابد.

يک آزمايش سنگين ممکن است توسط آويختن بست‌ها از يک تيرک يا پايه و سپس آويزان کردن يک سطل يا جعبه از بست پاييني انجام شود، که در آن تا زمان شکستن قالب شن ريخته مي شود و سپس وزن آن حساب مي‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi

 

در تمامي کارهاي مهم مهندسي طبيعي است که پنجمين يا دهمين کيسه سيمان پرتلند را براي استحکام، کيفيت و قدرت آن امتحان کنند.

در هنگام ساختن پايه ستون‌ها در ساختمان‌هاي معمولي، بهترين کار ممکن اين خواهد بود که ناظران ببينند تنها از محصولاتي با نام‌هاي معتبر استفاده مي‌شود و اينکه سيمان‌هاي داخل کيسه‌ها پوسته نزده‌اند.

به هيچ وجه نبايد از چنين سيمان‌هايي استفاده کرد.

براي خريد تيرچه کروميت و تيرچه بتني تماس بگيريد.

در جاهايي که قدرت و مقاومت بسيار بالايي مورد نياز است، آزمون‌هايي دقيق بايد بر روي هر کدام از سيمان‌هاي مورد استفاده انجام شوند، چرا که حتي سيمان‌هايي که يک اسم دارند نيز ممکن است با همديگر متفاوت باشند.

رنگ سيمان پرتلند

از رنگ سيمان پرتلند مي‌توان بعضي چيزها را در مورد آن فهميد، اما بايد با استفاده از آزمون‌هاي بيشتري براي تاييد صحت مشاهدات استفاده کرد، از آنجا که يک سيمان بد باز هم ممکن است رنگ خوبي داشته باشد.

سيمان پرتلند خوب بايد به يکي از رنگ‌هاي خاکستري يا خاکستري مايل به آبي باشد.

رنگ قهوه‌اي يا خاکي مقدار بيش از اندازه خاک رس را مشخص مي‌کند و نامطلوب بودن سيمان پرتلند را نشان مي‌دهد، احتمال کوچک شدن و از بين رفتن آن بالا مي‌باشد.

پودر زمخت خاکستري مايل به آبي احتمالا آهک زيادي دارد و احتمال ترکيدن آن بسيار است. نسبت نامناسب سوزاندن مواد نيز عموما با رنگ زرد نمايان مي شود.

 

وزن

وزن سيمان پرتلند يکي از چيزهايي مي‌باشد که بايد گاهي اوقات به آن توجه ويژه داشت، اما از آنجا که هيچگاه چيز ثابتي نيست و نمي‌توان آن را دقيقا تعيين کرد، چندان نمي‌تواند در تعيين ارزش سيمان موثر باشد.

هرچه سيمان خردتر شود حجيم‌تر خواهد شد و متعاقبا وزن کمتري خواهد داشت؛ همچنين سيماني که چندان زياد سوخته نشده است نسبت به سيمان‌هايي که به خوبي سوخته شده‌اند وزن کمتري خواهند داشت. بنابراين وزن کمتر مي‌تواند نشانگر خرد شدن مناسب يا سوختن نامناسب باشد.

وزن سيمان پرتلند را بايد با استفاده از الک کردن آن در محفظه‌اي به ارتفاع 3 فوت (حدود 91 سانتي متر) و صاف کردن سطح آن اندازه گرفت.

اندازه‌هاي به دست آمده به اين صورت را مي‌توان به عنوان ميانگيني براي سيمان‌هاي معمولي به حساب آورد.

کارآيي

ملات زماني به بار نشسته است که به درجه‌اي از سختي رسيده باشد که بدون شکستن نتوان آن را تغيير داد، به عبارت ديگر زماني که انعطاف پذيري خود را به صورت کامل از دست داده باشد.

سيمان‌هايي که سرعت صفه شدن زياد دارند مخصوصا در سازه‌هاي زير آب بسيار ارزشمند هستند.

آزمودن کارآيي، براي آزمودن فعاليت سيمان پرتلند در آب تنها آن را با مقداري آب تميز مخلوط کنيد (در دماي 343 تا 371 درجه سانتي گراد) تا خمير سفتي درست کنيد و دو يا سه قطعه با قطر 5 تا 7 سانتي متر و با قطر حدود يک ونيم سانتي متر درست کنيد.

به محض اينکه قطعات آماده شدند، آنها را در آبي با دماي حدود 20 درجه سانتي گراد قرار دهيد و به مقدار زمان سفت شدن دقت کنيد که براي نگه داشتن يک سيم 30 سانتي متري نياز دارد که به ترتيب داراي وزن هاي 120 و 1800 گرم مي‌باشد.

زماني که سيمان پرتلند وزن سبک‌تر را تحمل مي‌کند، مي‌گويند که به بار نشسته است؛ و زماني که وزن سنگين‌تر را تحمل مي‌کند، به اين معني مي‌باشد که کاملا به بار نشسته است. با اين حال، سيمان‌ها پس از مدتي بسيار سخت‌تر خواهند شد.

فعاليت سيمان‌ها بر اساس مدت زماني اندازه گيري مي‌شود که در بين قرارگيري اولين وزن و اضافه کردن دومين وزن وجود دارد.

براي اطلاع از نرخ تيرچه صنعتي تماس بگيريد

افزايش دما باعث مي‌شود که سيمان زودتر سفت شود در حالي که سرما باعث تاخير در اين فرآيند مي‌شود. معمولا سيمان پرتلند مي‌تواند سيم سنگين‌تر را در بازه دو تا پنج ساعت تحمل کند.



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi

 

رايج‌ترين نوع سيمان‌هاي مصنوعي سيمان پرتلند نام دارد

اولين سيمان پرتلند توسط جوزف آسپدين در ليدز، انگلستان ساخته شد که اختراع آن را در 21 اکتبر 1824  ثبت کرد. براي ساختن اين سيمان، وي از آهک پودر شده و مقدار خاصي از خاک رس استفاده کرد که آنها را با استفاده از آب مخلوط کرد تا خمير آن شکل بگيرد و سپس آن را در چندين تشت بزرگ آب زدايي کرد. بعد از اين مرحله، وي آنها را به قالب‌هاي مشخص برش داد و سپس در دماي بسيار زياد به صورت پودر درآورد.

نام پرتلند به خاطر اين حقيقت به اين نوع سيمان داده شد که زماني که آن را بر روي يک سطح صاف گسترده مي‌کردند مانند سنگ‌هاي صيقلي پرتلند به نظر مي‌رسيد، که يکي از سنگ‌هاي ساختماني در انگلستان بود.

از محصولاتي که سيمان پرتلند در ساخت آنها نقش دارد، تيرچه بتني و تيرچه کروميتاست. در اين محصولات نقش سيمان را نمي‌توان ناديده گرفت.

سيمان پرتلند به ترکيبي همگن نياز دارد که از نسبت‌هاي مناسبي از کربنات آهک، آلومينا، سيليکا و آهن تشکيل شده است. اين ترکيب بايد به اندازه کافي در معرض گرماي آنقدر بالايي قرار گيرد تا به آجر بسيار سخت شيشه شده، غليظ و سنگين تبديل شود و سپس با نيروي کافي خرد شود. نسبت‌هاي درست ترکيبات بالا به ندرت در يک سنگ طبيعي يافت مي‌شوند، بنابر اين به دست آوردن آهک و آلومينا از منابع مختلف و سپس مخلوط کردن آنها به صورت مصنوعي و در نسبت‌هاي مناسب ضروري مي‌باشد.در حال حاضر، بيشتر سيمان انگليس و بخش زيادي از سيمان آلمان به جاي سنگ آهک سخت از گچ ساخته مي‌شود. اين گچ در نسبت‌هاي مناسب با خاک رس مخلوط مي‌شود، سپس در دستگاه سوزانده شده و دوغاب آن توسط وسايل مصنوعي يا در زير نور خورشيد خشک مي‌شود. بعد از کار خشک کردن، مخلوط در حرارت بالايي سوزانده مي‌شود و به شکل سنگ پا درمي‌آيد که به آن "سرباره" مي‌گويند. اين سرباره خشک، پودر و غربال مي‌شود و در نهايت به عنوان محصول نهايي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

کيفيت سيمان به کيفيت مواد خام، نسبت ترکيبات، درجه سوزانده شدن، درجه خرد شدن و نظارت دائمي و علمي بر روي جزئيات فرآيند ساخت بستگي دارد.

سيمان پرتلند آمريکايي

اولين سيمان پرتلند آمريکايي توسط آقاي ديويد او. سيلور در سال 1874 و در کوپلاي ساخته شد. از آن زمان چندين کارخانه در ايالات متحده ساخته شدند، و در سال 1894 در اين کشور 19 کارخانه وجود داشتند که نزديک به 700,000 بشکه سيمان ساختند؛ با اين وجود، اين مقدار تنها 18 درصد مقداري بود که وارد کشور مي‌شد. بيشتر سيمان پرتلند آمريکايي در حومه کوپلاي ساخته مي‌شود، و بزرگترين کارخانه سازنده آن سيمان اطلس مي‌باشد که اکنون نزديک به 1800 بشکه در روز توليد مي‌کند. همه کارخانه‌هاي موجود در اين منطقه از فرآيند خشک کردن سنگ آهک رسي براي ساخت سيمان استفاده مي‌کنند.

مواد سازنده سيمان پرتلند که سنگ آهک و خاک رس است را مي‌توان در بسياري از مناطق پيدا کرد به همين علت فرايند ساخت سيمان در همه جاي جهان قابل اجرا مي‌باشد.

چندين نوع سيمان پرتلند با استفاده از چندين آزمايش ثابت کرده‌اند که از لحاظ کيفيت فرقي با سيمان‌هاي ديگر ندارند، و نتايج حاصل از استفاده آنها در بسياري از عظيم‌ترين کارهاي مهندسي و همچنين بسياري از ساختمان‌هاي بزرگ کاملا رضايت بخش بوده است. موج شکن‌ها با استفاده از سيمان پرتلند ساخته شدند و تاکنون از پس شديدترين آزمون‌هاي طبيعي برآمده‌اند.

سيمان پرتلند خوب در مقايسه با سيمان‌هاي طبيعي به آرامي سخت مي‌شود، اما از لحاظ قدرت نهايي از آنها بسيار بالاتر است.

"سختي سيمان پرتلند با شکل گيري مواد معدني به گونه‌اي از سنگ‌هاي بلورين ايجاد مي‌شود، که با زئوليت‌ها قابل مقايسه است".

به دليل هزينه‌هاي بيشتري که در ساخت سيمان پرتلند به کار مي‌روند، قيمت بازاري آن تقريبا سه برابر قيمت سيمان رزنديل است، اما از آنجايي که قدرت بيشتر براي چيزهايي مانند ستون‌هاي آجري يا سنگي يا پايه‌هاي بتني مورد نياز مي‌باشد، سيمان پرتلند هميشه بايد نسبت به سيمان‌هاي ديگر ارجحيت داشته باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi

 

در ساخت خانه تيرها و شاهتيرها نقش اساسي در استهکام آن ايفا مي‌کنند و بايد طبق نقشه و با دقت کامل در جاي خود قرار داده شوند. در اين مقاله مي‌توانيد چگونگي ساخت شاهتيرها جهت استفاده در ساخت و ساز را با توجه به آيين‌نامه‌هاي بين المللي ساختمان سال 2012 را ياد بگيريد. چگونگي قرارگيري دقيق آنها، استفاده کامل از ظرفيت آنها و محکم کردن آنها براي استفاده مداوم را ياد بگيريد. با رعايت اصول ساخت مي‌توان از تمام توان تيرها و شاهتيرها استفاده کرد و با قرار دادن اجزاء ساختمان مانند شاهتيرها، تيرها و ديوارها مطابق طرح تصويب شده از اشکالات بعدي جلوگيري کرد.

براي مشاهده قيمت تيرچه بتني با ما تماس بگيريد

 

تير مسطح يا تير عرضي؟

شاهتيرهاي عرضي به گونه‌اي قرار داده مي‌شوند که تيرچه‌هاي کف به طور مستقيم در بالاي آنها قرار مي‌گيرند. آنها معمولا داراي ارتفاع مشابهي با حفره‌هاي تحت فشار هستند. شاهتيرهاي عرضي معمولا نياز به تنظيمات کمي متفاوت در تراز پي و پايه دارند. از تراز پي تا انتهاي اين شاهتيرها بايد قطعاتي برش داده شده و متصل شوند. پلهايي در اين تراز بايد ساخته شود به طوري که بالاي آنها داراي فاصله‌اي به اندازه ضخامت اين پل‌ها در زير تيرچه‌ها همچنين تنها راه عملي براي تقويت سيستم‌هاي کف ضعيف هستند. با آنها مي توان از استقامت کف اطمينان داشت.

تيرهاي مسطح به گونه‌اي ساخته مي‌شوند که بالاي آنها به طور مسطح در تراز تيرچه‌هاي کف قرار بگيرد. اين نوع شاهتير نيازمند آن است که در تراز پي بر پايه ديوارها متصل شود. اين همچنين نيازمند يک نوار يا آويز کف است تا به صورت دائمي اتصال برقرار کند. آگاه باشيد، در حالي که ما ترجيح مي‌دهيم از مدل نواري استفاده کنيم (که مورد تائيد آيين نامه بين المللي ساختمان 2012 است) آنها در برخي از مناطق استفاده نمي شوند. مدل آويز کف نيز يک الزام براي تمام تيرهاي مسطح در سيستم هاي کف مهندسي ساز هستند.

 

جدول ميلگرد تيرچه بتني

چگونه يک شاهتير را جانمايي کنيد

اين خيلي ساده است که موقعيت قرارگيري تيرها را با محل ديوارهاي باربر مقايسه کنيد. آنها بايد دقيقا مطابق يکديگر باشند. توجه داشته باشيد که حتي تغييرات جزئي در موقعيت ديوارها بايد در محل قرارگيري شاهتيرها نيز اعمال شود. با وجود اينکه آيين نامه‌ها کمي خروج از مرکزيت بين تيرها و ديوارها را مجاز مي‌دانند، ما آن را به طور کامل توصيه نمي‌کنيم.

تا جايي که ممکن است شاهتيرها را با استفاده از شاغول به طور مستقيم قرار دهيد. اين کار بسيار ساده است. به هيچ وجه از روش ديگري استفاده نکنيد، مگر اينکه کاملا از روش خود مطمئن باشيد.

 

براي دانستن روش ساخت تيرچه بتني به ديگر مقالات ما مراجعه کنيد.

متصل کردن شاهتيرها به يکديگر

نسل جديد اتصالات تحت عنوان پيچ و مهره TimberLok وجود دارند. آنها سازگار با آيين نامه هستند و داراي قدرت اتصال‌هاي مختلفي مي‌باشند. آنها همچنين به راحتي مي‌توانند توسط يک راننده باتجربه به خانه شما حمل شوند. اگر فقط از گيره‌ها براي اتصال استفاده مي‌کنيد، از تعداد زيادي از آنها استفاده کنيد؛ حداقل يک ستون از چهار مورد به ابعاد 2 × 12 به فاصله شانزده اينچ در هر لايه استفاده کنيد. تمام تيرهاي LVL بيش از دو لايه بايد به يکديگر پيچ شوند.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi

   مقدار آب مهم‌ترين عامل است که بر کيفيت بتن تازه تاثير مي‌گذارد. قابليت کارکرد، اغلب اندازه‌گيري توانايي جريان بتن تازه در بين حفره‌ها و چگونگي فشرده شدن بتن بعد از سخت شدن است .

براي خريد تيرچه بتني و تيرچه صنعتي با شماره هاي ما تماس بگيريد

اگر مقدار آب در بتن تازه مناسب باشد، قابليت جريان بهتر و فشرده‌سازي بهتر خواهد داشت. در حالي که آب بيشتر قابل‌ توجه است، اما اين هم اثرات مضر نيز دارد. زيرا هنگامي که محتواي آب افزايش مي‌ يابد با همان ميزان احتمال تفکيک و خراب شدن بتن نيز افزايش مي‌يابد.

براي يک بتن همگن مناسب نکات زير را در نظر بگيريد در حالي که ارزيابي محتواي آب از طريق نسبت‌هاي مخلوط را ارزيابي کنيد.

1. تقريبا آن مقدار آب را در نظر بگيريد که براي پر کردن حفره‌هاي درون ذرات نياز خواهد بود.

2. آن مقدار زيادي را که بر روي سطح ذرات جذب خواهد شد برداريد.

3. مقداري آب اضافي نيز در نظر بگيريد که ذرات شن، سيمان و سنگ دانه‌ها آنرا جذب مي‌کند.

اگر تنها مقدار زيادي آب به بتن در طول مخلوط کردن اضافه شود، احتمال تفکيک به حداقل مي‌رسد.

مقدار آب در بتن پيش‌ساخته و قابليت کارکرد بتن

 

مقدار آب مهم‌ ترين عاملي است که بر کيفيت بتن پاشيده شده تاثير مي‌گذارد. قابليت کارکرد اساسا معياري است براي اينکه چگونه جريان بتن تازه در بين حفره‌ها جريان مي‌يابد.

اگر بتني قابليت کارکرد کمتر از حد معمول داشته باشد، بتن به راحتي به حفره‌ها وارد مي‌شود و در صورتي که قابليت کارکرد بتن زياد باشد، بتن در وزن همه حفره‌هاي خالي پر نمي‌شود. و در عوض ، حفره‌هاي زيادي در بتن باقي مي‌ماند که مقاومت بتن را کاهش مي‌دهد.

اگر مقدار آب در بتن تازه بيشتر از اين باشد به بتن، توانايي جريان بهتر، سهولت دستکاري و جابجايي و همچنين يک بتن فشرده تشکيل شده که پس از سخت شدن استحکام زيادي خواهد داشت. اين نشان مي‌دهد که بالاتر بودن مقدار آب براي بتن پاشيده شده، قابل‌توجه است. اما ميزان بالاي آب هم اثرات منفي نيز دارد.

هنگامي که محتواي آب در بتن تازه افزايش مي‌يابد با همان نسبت شانس تفکيک و از هم گسستگي بيشتر مي‌شود.

دليل شکنندگي در بتن

 

اين به اين دليل است که زماني که مقدار آب در بتن افزايش مي‌يابد نسبت به جريان بازدهي بتن افزايش مي‌يابد. در حال حاضر وقتي جريان بتن افزايش مي‌يابد در نتيجه چگالي بتن کاهش مي‌يابد و هنگامي که اين امر رخ مي‌دهد، سنگ دانه‌هاي سنگين به سطح بالايي بتن و در نتيجه توزيع غير يکنواخت قدرت در سطح مقطع بتن روي مي‌دهد.

راه‌حل براي برطرف کردن تنفس در بتن

براي يک بتن همگن مناسب نکات زير را در هنگام ارزيابي محتواي آب با استفاده از نسبت‌هاي مخلوط در نظر بگيريد.

1. حداقل مقداري آب اضافه کنيد، که براي پر کردن حفره‌هاي درون ذرات نياز خواهد بود.

2. يک مقدار اضافي نيز احتياج خواهد بود که بر روي سطح ذرات جذب خواهد شد.

3. مقداري آب اضافي نيز برداريد که ذرات شن، سيمان و سنگ دانه‌ها آنرا جذب کنند.

4. اگر تنها مقدار مناسبي آب به بتن در طول مخلوط کردن اضافه شود، احتمال تفکيک و گسستگي به حداقل مي‌رسد.



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 اسفند 1397 | نظرات ()